Wyjątkowo zła sytuacja na drogach Gorzowa – trudności z poruszaniem się, szczególnie pod górkę
W Gorzowie kierowcy zmagają się z ciężkimi warunkami na drogach, co jest szczególnie widoczne podczas prób pokonania podjazdu wzdłuż Alej księdza Andrzejewskiego. Szczególnie duże trudności z tym elementem drogi mają operatorzy pojazdów ciężarowych i autobusów świadczących usługi komunikacji miejskiej.
Pogodowe anomalie, które miały miejsce w poniedziałek 15 stycznia, przyczyniły się do znacznego pogorszenia warunków na gorzowskich ulicach. Mokry śnieg i niskie temperatury doprowadziły do utworzenia się lodowej warstwy na jezdniach, co dodatkowo skomplikowało sytuację. Brak pługo-piaskarek na drogach również nie pomógł w poprawieniu tego stanu rzeczy.
Jednym z miejsc, które szczególnie dają się we znaki kierowcom w Gorzowie, jest podjazd wzdłuż Alej księdza Andrzejewskiego, zwany potocznie „górką 104”. Kierujący pojazdami ciężarowymi oraz autobusami komunikacji miejskiej borykają się tam z problemem pokonania tego odcinka. Na nieodśnieżonej nawierzchni ich pojazdy zaczynają się ślizgać. Podobna sytuacja ma miejsce także na ulicach Podmiejskiej i Górczyńskiej w pobliżu stacji paliw.
– Trzy ciężarówki i autobus miejski zatrzymały się na podjeździe, nie mogą pokonać tego odcinka. Droga zamieniła się w lodowisko – relacjonuje nasz czytelnik Marcin. – Na Podmiejskiej również są zablokowane ciężarówki – dodaje inny czytelnik, Tomasz.
– Nasza pługo-piaskarka pojawiła się na Alejach księdza Andrzejewskiego, ale niestety nie jest w stanie przejechać i odśnieżyć drogi, ponieważ jest to utrudnione przez auta stojące w korku. Dlatego apelujemy do kierowców, aby zezwolili naszym maszynom na swobodne przemieszczanie się i odśnieżanie dróg – komentuje Artur Pankowski, dyrektor Inneko RCS.
Aktualnie w Gorzowie na drogach pracuje 9 pługo-piaskarek, 4 ciągniki rolnicze oraz dwa specjalistyczne pojazdy przeznaczone do działania w miejscach trudno dostępnych. Priorytetem jest teraz odśnieżanie oraz posypywanie dróg o standardzie utrzymania I.