Remont ul. Kołłątaja i Korczaka: oferta od firmy DROMAX przekracza budżet o 87 tys. zł

Remont ul. Kołłątaja i Korczaka: oferta od firmy DROMAX przekracza budżet o 87 tys. zł

Początek sierpnia przyniósł otwarcie oferty napływającej w odpowiedzi na ogłoszony przetarg dotyczący renowacji części ulic Kołłątaja i Korczaka. Przedsiębiorstwo Wielobranżowe DROMAX z Gorzowa jako jedyna firma złożyło swoją propozycję, proponując kwotę bliską 350 tys. zł za renowację wymienionych dróg. Istotnym jest, że to mieszkańcy osiedla Staszica zainicjowali ten projekt w ramach budżetu partycypacyjnego na rok 2024.

Widząc fatalny stan swoich ulic, pełnych dziur, mieszkańcy osiedla Staszica postanowili działać. Zgłosili projekt remontu ulic Kołłątaja i Korczaka do budżetu obywatelskiego na rok 2024. Projekt zdobył najwięcej głosów w kategorii rejonowej dla osiedla Staszica, co rozpoczęło proces realizacji – pod koniec lipca urząd miasta ogłosił przetarg na remont dróg.

Firmy zainteresowane realizacją tego projektu mogły zgłaszać swoje oferty do 2 sierpnia. Miasto zarezerwowało na ten cel 259 tys. zł brutto. Ostatecznie, w odpowiedzi na przetarg odpisało tylko Przedsiębiorstwo Wielobranżowe DROMAX z Gorzowa, które zaproponowało kwotę 346 tys. 860 zł. To oznacza przekroczenie planowanego budżetu o 87 tys. 860 zł.

Teraz urzędnicy miasta muszą przeprowadzić analizę złożonej oferty pod względem jej kompatybilności z formalnymi wymaganiami przetargu i podejmą decyzję, czy możliwe jest pokrycie brakującej kwoty oraz czy przetarg zostanie rozstrzygnięty.

Stan techniczny ulic Kołłątaja i Korczaka jest alarmujący. Cała droga jest pełna pęknięć, dziur i miejsc zapadniętej jezdni. Dodatkowo występują problemy z odwodnieniem, a betonowe obramowania jezdni są w złym stanie. Nie przewiduje się jednak ich wymiany.

Planowany remont obejmie odcinek ul. Kołłątaja od ul. Malczewskiego do Lelewela, a także analogiczny fragment ul. Korczaka. Realizacja prac będzie wymagała sfrezowania istniejącej, zdegradowanej warstwy asfaltu oraz położenia nowej nawierzchni. Będzie również potrzebne dostosowanie studni kanalizacji sanitarnej i deszczowej.

Projekt przewiduje również rozebranie utwardzonej nawierzchni przy przejściach dla pieszych wraz z humusowaniem, obsianiem i zabezpieczeniem przed nielegalnym parkowaniem poprzez umieszczenie dużych kamieni. Kamienie mają być pomalowane na biało, mierzyć co najmniej 25 cm wysokości i ważyć co najmniej 100 kg sztuka. Dodatkowo planowana jest wycinka żywopłotu ograniczającego widoczność w rejonie przejść dla pieszych.

Jeżeli przetarg zostanie rozstrzygnięty, wykonawca będzie miał na realizację prac 5 miesięcy od momentu podpisania umowy.