Prezentacja wyników badań na temat ekspozycji reklam w przestrzeni publicznej w Gorzowie
Magistrat Gorzowa jest już w posiadaniu rezultatów badań dotyczących wystawiania reklam w przestrzeni miejskiej, które zamierza zaprezentować mieszkańcom miasta. Badania te zostały przeprowadzone pod nadzorem miejskiego architekta – Marty Bejnar-Bejnarowicz w październiku.
Badania zostały wykonane przez ekipę naukowców z Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego z Bydgoszczy, którzy odwiedzili Gorzów specjalnie w tym celu. Przez kilka dni badacze przeprowadzali wywiady z mieszkańcami miasta, pytając ich o opinie na temat sposobu prezentacji reklam w miejscach publicznych.
Celem tych badań było zebranie informacji, które posłużą do opracowania Lokalnej Uchwały Krajobrazowej. W wielu miastach tego typu uchwała reguluje zasady umieszczania reklam i innych elementów graficznych w przestrzeni publicznej. Intencją takich działań jest poprawa estetyki miejsca, zachowanie jego charakterystyki oraz ochrona walorów krajobrazowych. Jest to istotne, gdyż estetycznie zaprojektowane miejsce wpływa pozytywnie na samopoczucie mieszkańców oraz przyciąga uwagę przechodniów.
Rezultaty tych badań będą poddane dyskusji podczas spotkania planowanego na środę, 18 grudnia, w Urzędzie Miasta. Spotkanie rozpocznie się o godzinie 16:00 w sali sesyjnej Urzędu Miasta przy ulicy Sikorskiego 4.