Dwa kontrakty zapowiadają gruntowną modernizację trasy z Gorzowa do Santoka
Planowana jest gruntowna modernizacja odcinków drogi prowadzącej od miasta Gorzów do miejscowości Santok, biegnącej wzdłuż rzeki Warta. Inwestycja podzielona została na dwa kontrakty. Pierwszy dotyczy krótszego odcinka łączącego miasto Gorzów z miejscowością Czechów, natomiast drugi obejmuje dłuższy odcinek z Czechowa do Santoka. Umowę na ten temat samorządowcy mają zamiar podpisać już jutro.
Według szacunkowych obliczeń całość projektu ma kosztować niemal 14 milionów złotych. Dłuższy fragment trasy, łączący miejscowości Czechów i Santok, planowany jest do ukończenia na koniec roku 2026. Natomiast krótszy odcinek pomiędzy Gorzowem a Czechowem ma być gotowy po upływie jednego roku od rozpoczęcia prac. Całość inwestycji realizowana będzie w systemie „projektuj i buduj”, co oznacza że firma wybrana w przetargu odpowiada zarówno za projekt, jak i wykonawstwo drogi.
Jutro o poranku w Starostwie Powiatowym w Gorzowie nastąpi podpisanie umów dotyczących omawianej inwestycji. Umowy podpiszą przedstawiciele Powiatu Gorzowskiego oraz Gminy Santok, w tym Krzysztof Karwatowicz – Starosta Powiatu Gorzowskiego i Józef Ludniewski – Wójt Gminy Santok.
Z informacji uzyskanych ze starostwa wynika, że koszt przebudowy odcinka drogi łączącego Gorzów z Czechowem (1365F) wyniesie 5.184.267,89 zł. Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg ma pokryć kwotę 2.519.032 zł (wkład własny: powiat 70 proc., gmina Santok 30 proc.).
Planowane prace na tym odcinku obejmują m.in.: przebudowę drogi na długości prawie 997 metrów, modernizację skrzyżowań oraz istniejących zjazdów, wycinkę drzew i krzewów kolidujących z trasą oraz usunięcie pozostałych karpin (podziemnych części drzew). Po przeprowadzeniu remontu droga zostanie wyposażona w nowe oświetlenie oraz kanalizację deszczową.
Z kolei planowany koszt przebudowy odcinka trasy z Czechowa do Santoka (1365F) to 8.781.031,75 zł, z czego 6.650.000,00 zł stanowi dofinansowanie z Programu Polski Ład (wkład własny: gmina Santok 100 proc.).
Prace na tym odcinku obejmują takie zadania jak: usunięcie warstwy ziemi urodzajnej, rozbiórkę nawierzchni chodników, zjazdów i jezdni, wycinkę drzew i krzewów kolidujących z trasą, zabezpieczenie sieci uzbrojenia terenu oraz usunięcie kolizji z podziemnym i naziemnym uzbrojeniem, niwelację terenu do planowanych wysokości, poszerzenie istniejącej konstrukcji jezdni, wykonanie nowych warstw bitumicznych na jezdni drogi powiatowej oraz budowę nawierzchni drogi dla rowerzystów z możliwością korzystania z niej przez pieszych.
Samorządowcy podkreślają, że głównym celem obu projektów jest poprawa bezpieczeństwa na drogach, stworzenie lepszych warunków dla pieszych oraz redukcja problemów związanych z ruchem kołowym.