Lubuski POLREGIO wzbogaca flotę o nowoczesny zespół trakcyjny typu 228M

Lubuski POLREGIO wzbogaca flotę o nowoczesny zespół trakcyjny typu 228M

Właśnie do zakładu POLREGIO w regionie lubuskim trafił nowo nabyty, najnowszej generacji zespół trakcyjny typu 228M. W taborze utrzymania w Rzepinie, pojazd jest poddawany końcowym pracom wykończeniowym przed planowanymi pierwszymi testami technicznymi na linii 203. To właśnie tam nowy sprzęt będzie niedługo miał za zadanie przewozić pasażerów.

Po zakończonej procedurze odbioru pojazdu, nadszedł czas na szkolenia dla drużyn obsługujących go. Kiedy te zostaną zakończone, początkiem lutego, 228M rozpocznie swoje oficjalne kursy z pasażerami. Jest to następny etap w procesie modernizacji kolei w tym regionie.

Cechą charakterystyczną dla nowego pojazdu jest jego konstrukcja dwutrakcyjna, podobnie jak w przypadku mniejszego pojazdu typu 227M, który jeździ pomiędzy Gorzowem a Zieloną Górą. Oznacza to, że 228M może być zasilany zarówno przez spalinowy power pack, jak i energię z sieci trakcyjnej. To szczególnie istotne na trasie do Poznania, która na odcinku od Krzyża jest zelektryfikowana.

228M składa się z trzech członów, a każdy z nich posiada niezależne dwuosiowe wózki. Dzięki tej konstrukcji, pojazd ma większą długość, co oznacza więcej miejsca dla pasażerów i dodatkowych udogodnień.

Nowy pojazd posiada liczne udogodnienia, takie jak dwie toalety (w tym jedna dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami), gniazdka elektryczne oraz system informacji dla pasażerów. Na rowerzystów czeka duża przestrzeń do przewozu rowerów. Komfort jazdy zapewniają wygodne fotele, a wnętrze jest stylowo wykończone w szaro-czerwonej kolorystyce.

Ale to nie koniec dobrych wieści. W lutym na trasę Kostrzyn – Krzyż (Poznań) wróci trójczłonowy pojazd SA95-002. Dzięki temu podróżni będą mogli cieszyć się większym komfortem i stabilnością połączeń na najbardziej obciążonych trasach. Dzięki nowemu pojazdowi, mieszkańcy Gorzowa i północnej części Lubuskiego mogą liczyć na bardziej komfortowe i niezawodne podróże. Kolej regionalna idzie z duchem czasu – wkrótce sami będziecie mogli się o tym przekonać, korzystając z nowoczesnego 228M.

Nadzieję na poprawę jakości przewozów daje też nowo zakupiony tabor marszałka Lubuskiego oraz intensywne prace naprawcze pod nadzorem warszawskiej centrali POLREGIO. Zdaje się, że w najbliższych tygodniach lubuski przewoźnik wyjedzie na proste tory.

Dzięki uprzejmości lubuskiego zakładu POLREGIO możecie zobaczyć na zdjęciach, jak prezentuje się najnowszy nabytek floty lubuskiej.