Remont ul. Estkowskiego w Gorzowie: Oferty dwóch firm przekraczają założony budżet
Władze miasta Gorzów właśnie rozpoczęły analizę ofert, które nadesłane zostały w odpowiedzi na ogłoszony przetarg dotyczący renowacji zniszczonej ulicy Estkowskiego. Dwaj potencjalni wykonawcy wyrazili swoje zainteresowanie projektem, jednak ich propozycje finansowe przewyższają środki, które miasto pierwotnie przeznaczyło na ten cel. Teraz decyzja leży po stronie urzędników – muszą oni zadecydować, czy przekroczyć planowany budżet i kontynuować procedurę przetargową. Jeśli ta decyzja okaże się pozytywna, jeszcze w tym roku ulica Estkowskiego zostanie pokryta nowym asfaltem, a studzienki na niej znajdujące się zostaną wyregulowane.
Przetarg na renowację ulicy Estkowskiego miał na celu odnowienie ponad 200-metrowego fragmentu tej drogi, który rozciąga się pomiędzy skrzyżowaniem z Aleją Konstytucji 3 Maja a ulicą Kosynierów Gdyńskich. Termin składania ofert przez zainteresowane firmy upłynął 16 września.
Po analizie wniosków okazało się, że obie firmy, które zgłosiły swoje zainteresowanie projektem, zaproponowały wartości przewyższające założony budżet. Na renowację ulicy Estkowskiego miasto pierwotnie przeznaczyło 480 tysięcy złotych. Najniższą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Drogowo-Usługowe Dromax ze Strzelec Krajeńskich, proponując kwotę 526 tysięcy 550,70 złotych. Jest to o 46 tysięcy 550,70 złotych więcej niż planowany budżet. Kolejna firma, Eurovia Polska S.A. z Kobierzyc, zaproponowała kwotę 607 tysięcy 329,14 złotych.
Teraz zadaniem urzędników jest analiza ofert pod kątem formalnym i podjęcie decyzji o ewentualnym dołożeniu brakujących ponad 46 tysięcy złotych, co umożliwiłoby rozstrzygnięcie przetargu. Jeżeli wybrany zostanie wykonawca prac, będzie miał on jedno miesiąc od dnia podpisania umowy na przeprowadzenie remontu ulicy Estkowskiego.
W ramach remontu na odcinku pomiędzy skrzyżowaniem z Aleją Konstytucji 3 Maja a ulicą Kosynierów Gdyńskich planowane jest usunięcie istniejącego zniszczonego i dziurawego asfaltu, a następnie nałożenie nowej warstwy ścieralnej. Dodatkowo przewidziane jest wyregulowanie studzienek i wpustów. Według Specyfikacji Warunków Zamówienia, zaleca się, aby nowa warstwa ścieralna była układana jednocześnie na całej szerokości jezdni bez tworzenia podłużnego szwu technologicznego. Miasto dopuszcza jednak możliwość wykonania takiego szwu oraz poprzecznego przy użyciu bitumicznej taśmy dylatacyjnej.