Pozycjonowanie – podstawa działalności e-commerce
Nie bez powodu pozycjonowanie jest uznawane przez przedsiębiorców obecnych w branży e-commerce za najważniejsze działanie marketingowe nastawione na długofalowe efekty. Powodów ku temu jest bardzo wiele. Należy wśród nich wymienić niską cenę w stosunku do rezultatów, podniesienie zaufania wśród internautów, zwiększenie wartości sprzedaży, a także ogromne możliwości dalszego rozwoju. Nie ma jednak róży bez kolców – wadą pozycjonowania jest nieco dłuższy czas wymagany do osiągnięcia pierwszych efektów oraz bardzo wysoki poziom skomplikowania. Pozycjonowanie od dawna stanowi podstawę współczesnej działalności sieciowej, dlatego warto zlecić jego przeprowadzenie w przypadku każdej ogólnodostępnej witryny WWW.
Dlaczego e-commerce wypiera z rynku sprzedaż stacjonarną?
Do niedawna stacjonarny rynek sprzedaży towarów i usług zdawał się mieć niezagrożoną pozycję. Prawda okazała się jednak zupełnie inna – e-commerce, czyli e-handel, z roku na rok zwiększa swój udział w rynku i na wielu polach wypiera sprzedaż stacjonarną. Nie jest to jednak zasługa losu, a realnych zalet, wśród których warto wymienić ze strony klienta:
- znacznie niższe ceny wynikające z niższej marży sprzedawcy;
- możliwość porównania cen wybranego produktu u kilku dostawców jednocześnie;
- zakupu można dokonać z własnego fotela, bez wychodzenia z domu, stania w korkach i oczekiwania w kolejkach;
- wysoki poziom bezpieczeństwa;
- i wiele innych.
Przedsiębiorcy również nie mają co narzekać. Wśród atutów e-commerce z punktu widzenia właściciela strony internetowej warto wymienić„
- minimalne opłaty bieżące – nie ma potrzeby wynajmu lub zakupu przestrzeni do sprzedaży bezpośredniej oraz zatrudniania pracowników do obsługi bezpośredniej;
- możliwość otwarcia własnej działalności bez dużych inwestycji początkowych;
- szansa sprzedaży nawet najbardziej niszowych produktów, gdyż sprzedaż może być ogólnokrajowa;
- otwarcie się na całą Polskę,
- i wiele innych.
Wszystko to sprawia, że na rynek e-commerce decyduje się coraz więcej sprzedających, tym samym zwiększa się także liczba internautów, którzy chcą zakupić wybrane produkty bez wychodzenia z domu.
Podstawy działań marketingowych w sieci
Pozycjonowanie to wieloetapowe i skomplikowane działanie, które polega na poprawie widoczności witryny w sieci, a właściwie w wiodącej wyszukiwarce treści w Polsce – Google. Z reguły każda strona WWW bez odpowiedniego zaplecza SEO ląduje na samym końcu wyników i w ten sposób w żaden sposób nie generuje jakiegokolwiek organicznego ruchu. To błąd – w wyszukiwarce Google tkwi mnóstwo możliwości, które warto wykorzystać do swoich celów.
Pozycję każdej strony w listingu SERP (Search Engine Results Page) wyznacza algorytm, który przeprowadza setki obliczeń na podstawie danych uzyskanych z robotów Google. Te niewielkie skrypty co pewien czas odwiedzają każdą ogólnodostępną witrynę w sieci i pobierają z niej wszelkie najważniejsze dane i parametry niezbędne dla algorytmu.
Charakterystyczną cechą pozycjonowania jest ogólnokrajowy charakter, jednak sklepy stacjonarne również mogą skorzystać z tej formy reklamy. W jaki sposób? Wykorzystując pozycjonowanie lokalne – więcej na jego temat dowiesz się z witryny https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-gorzow/. Działanie to polega na podniesieniu pozycji witryny w konkretnym regionie, mieście czy dzielnicy i ma szczególnie duże znaczenie dla firm, które zajmują się sprzedażą towaru lub usług wyłącznie stacjonarnie.